Alpha

Alpha
*1996
u. okänd e. okänd
sto
145 cm i mnkh. 
fux
Äg: Amanda Sjönnerhem
imp. Danmark
 
 
Alpha, stallets nr1 och min ängel. En snäll ponny med det där lilla extra. Hon ser ut som en blandning mellan welch cob och haflinger, en häst som man inte tror kan lyfta på benen vill säga. Men ack så fel dom har. Alpha är en sagoponny utan dess like, fast i ett dolt format, haha. Hon är till skillnad mot Q, ett sto med valacks drag. Brunst är inget som händer, alltid snäll och skötsam. Härligt steg och reglerbar galopp. Det finns ingen bättre ponny i mina ögon, eller jo.. om hon hade kunnat bli 164 i mankhöjd så hade jag inte sagt emot. Alpha hoppar allt som kommer i hennes väg, med rätt galopp vill säga. Hon kräver sin ryttare, med Alpha jobbar man i ett team "en klok häst är snäll mot sin ryttare med hjälp på vägen".
 
Alpha har jag haft sedan den 6/6-2012. Den lyckligaste dagen i mitt liv, jag har fått hästen jag ska gå hela vägen med. Mina ambitioner med Alpha var att bygga upp mitt egna självförtroende. Efter bakslag med olika hästar hittade jag Alpha. På en gård utanför sollebrunn, det var ett tips av en nära vän till familjen som gjorde att vi åkte och provred. Jag står fortfarande i tjänst till den personen, tänk vad mycket glädje en häst kan bidra till. Alpha litar jag till 110% på. Vi är ett team hon och jag, ett oslagbart team och bästa vänner.Att gå från LA till MSV A på knappt ett år är inget jag hade förväntat mig, inte ens i mina drömmar. Men det gick, detta året tränar vi för att få bättre och stabilre rundor i MVS A. Med baktanke på att gamlingen faktiskt är 18 år är ålder inget som stoppar oss, Team Alpha har barat börjat.
 
I stallet är Alpha inte social, hennes box är hennes och ingen annans. Hon är inte på något sätt sur, men hon brukar oftast inte bry sig om en och är inte för att gosa. Hon är känslig runt sina öron vilket gör att man inte bara kan springa fram till henne och krama hennes huvud. Man ska vara lugn runt om henne. Även trots att hon inte är den socialaste hästen i stallet och det är många som hellre vill ha uppmärksamheten är Alpha alltid den jag kramar och pysslar mest med. Stackars liten, skämt åt sido. Hon gör ingenting när man kramar henne, dom flesta hästarna puffar på en, men Alpha går in i att bli som en staty. I hennes tankar säger hon säkert "om jag bara står still går hon nog snart". Okej, där gick du för långt Amanda... Sluta skriva som att du kan prata 
med dina hästar, sök hjälp! 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: