Too Quick

Too Quick SWB 

*2006

u. Too Expensive e. Qualle ue. Martini ee. Quite Easy 

Valack

162 cm i mnkh. 

Brun

Äg: Eva Sjönnerhem

Uppfödare: fam sjönnerhem

 

QQuickQuicken, kärt barn har många namn. Men jag brukar skriva Q, det är lättare så. Han är en häst i sportmodell men kompaktare, i form av kort rygg. Men den krävande stora galoppen gör så att han är precis som alla andra, fast såklart speciell. Han är för mig den perfekta storhästen, schysst fast gör inget gratis. En valack med stoigt drag, haha, han har starka åsikter och är inte mesig med att visa dom. Annars är han en snäll och skötsam kille, en häst som alla kan rida. Han säger sällan nej till ett hårt arbete i paddocken men att galoppera snabbt på en uteritt visar han störst glädje av. Har ett hjärta av rent gult och skulle aldrig stanna, en krigare in till det sista. Han är modig i hoppningen men är ingen häst som frivilligt tar mycket skit. Han är rädd om sina fötter så att riva är inte hans mål.

 

Q är mammas häst. men det är jag som rider/tävlar och tränar honom. Mamma är mer uppfödaren som betalar. Mina mål med Q är höga, men i en långsam takt. Eftersom jag har Alpha som jag kan hoppa högt med så tar jag mig tid i att allt ska bli rätt med Q. Det är min syster som ridit in honom, därav har jag kunnat följa hans utveckling fast från sidan av. Min syster och Q växte ifrån varandra kan man säga, det slutade med att jag fick ta över honom. Jag har placeringar och vinster upp till 120 med honom (har haft honom sedan våren 2013) och blev på sista tävlingen 2013 färdig kvalade 130. Detta året ska även detta vara en utbildningssår, en lagom takt vill säga. Dressyren är något som jag under 2014 ska jobba fram med, han är duktig i dressyren och kan alla skolor. Men jag vill träna dressyr-dressyr inte dressyren som underlag till hoppningen. Vi har fått 70% i LB:1 och därav konstaterade vi att han även passar dressyr. Fint steg och stadig i formen, höga mål på långsikt kan där ifrån växa fram.

 

Q är familjens lilla prins, han är en kel-sjuk häst som kräver uppmärksamhet. En riktig familje häst som är lätt att tycka om. Kommer direkt till en i hagen och älskar allt som har med pyssel att göra. Om man kliar honom på rumpan så är man redan en av hans bästa vänner. Att bli kliad på rumpan är det som hängt med sedan han varit föl, han älskar det. Vänder gärna upp rumpan mot en, vilket oftast leder till all folk flyr i tanken om att han ska sparkas. Men han skulle aldrig göra en fluga förnär, han är som Ferdinand - som sitter under sin korkek och luktar på blommorna.

 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: